j8KAizCB_w2ir1BbdieCEiakUFo MERAH MATO: March 2012

Mari jadi rakan dan follow blog saya

Friday, 30 March 2012

Undi PAS masuk Syurga



Hambo ni tidaklah cerdik pandai dalam bab Agamo.. Tetapi seelok-eloknya Nik Aziz perlu “memisahkan” agama dari politik agar kesucian sesuatu agama itu terjamin dan dihormati. Pemimpin politik sekarang sering mempergunakan agama untuk kepentingan sendiri semata-mata mahu menyelamatkan diri dan menghalang kebenaran.

Lebih elok politik yang berpisah dari agama dibandingkan politik yang mempergunakan agama. Amatlah merbahaya apabila agama itu telah menjadi senjata mereka yang pandai berbicara untuk kepentingan kuasa dan diri. Hakikat Tuhan akan disalahertikan oleh manusia.

MY NAME ANWAR SUPER 007 JAMES BON...



Dah berani mengaku sebagai James Bond.. Dasyat betul..Super Agen 007 lagi tu
Gila bayang betullah Anwar Ibrahim ni..
Terbaru Anwar Ibrahim di dalam ceramahnya di Tokong Kuan Tee, Lukut pada 23 Mac  Anwar mengatakan jika beliau menang pada PRU13 ni dalam masa 24 jam beliau akan menurunkan harga minyak..

Cakap kosong bolehlah geng.. Bukan main sedap Anwar tabur janji..
Korang dah lupa macammana kes kg. Buah Pala di Pulau Pinang?
Dah tengok video diatas?
Jadi korang fikirkanlah masak-masak..
Tol yang dijanjikan untuk dihapuskan di Pulau Pinang tu pun tak laksanakan lagi..

Anwar... Anwar... Nampak sangat kau dah terdesak..

Anwar ni sebenarnya berangan nak jadi Perdana Menteri.. Layak ke seorang pengamal Bioseksual @ Seks Sonsang ni diangkat sebagai pemimpin?

Kurang ajar punya Menteri Besar

Ni apa punya manusia ni.. Masuk rumah orang tak reti nak bukak kasut!! Tak paham betulah aku.. memang kurang ajar... Agaknyer dah jadi trend pemimpin PR pakai kasut masuk dalam rumah orang.. Pakai jer baju bersih.. tapi perangai kotor..

MM : kut korang masuk rumah aku pakai kasut, kaki korang tu tahulah aku kerjakan.. Kurang ajar..

Tuesday, 27 March 2012

Pendedahan Part 1 :ADUN Paroi YB Taufik Abd Ghani Pesuruhjaya Pas NS cetus konflik dalaman parti.


Perlantikan ADUN Paroi YB Taufik Abd Ghani  sebagai Pesuruhjaya PAS Negeri Sembilan telah mengundang rasa tidak puas hati dikalangan ahli Pas.

Kesinambungan Ulama’ PAS ditolak ketika Muktamar PAS dilihat didalam Badan Perhubungan PAS NS.

Pemilihannya sebagai Pesuruhjaya Pas bagi penggal yang baru mendapat tentangan dari kalangan ahli parti pas sendiri kerana dikatakan tidak sebulu dengan Zulkefly Mohamad Omar (ex-Pesuruhjaya Pas NS).

Dilihat sebagai seorang angkuh dan bongkak, Taufik telah mengenepikan orang lama seperti Zulkefly Mohamad Omar untuk jawatan Tim. Pesuruhjaya Pas 1.

Seperti “Kacang Lupakan Kulit” “Kawan Makan Kawan” Taufik  telah membuang rakan-rakannya yang bekerja keras menaikkan Taufik sebagi YB demi mengejar jawatan dalam politik/parti.

Ramai dikalangan ahli parti PAS menegaskan bahawa Adun Paroi itu tidak layak untuk jawatan No 1 di dalam Pas Negeri kerana dikatakan tidak mempunyai disiplin sehingga terpaksa meletakkan jawatan sebagai s/u kerja Pas satu ketika dahulu.

Ahli-ahli parti PAS juga tidak senang dengan sikap beliau yang sambil lewa bagi mengatasi masalah penipuan dan penyelewengan didalam parti itu sendiri.

MerahMato: jangan lupa sambungan seterusnya.. lebih banyak akan menyusul tentang budak berlagak ini.. TUNGGU...

Saturday, 24 March 2012

Hoslan Hussin Terainaya?


Baru-baru ini rakyat dikejutkan dengan berita seorang haji yang bergelar imam iaitu Hoslan Hussin membaling selipar kepada  hakim selepas kalah kes di Mahkamah Persekutuan.

Siapa sebenarnya Hoslan Hussin ini? Sehingga gerakan yang diketuai oleh Fariz Musa ingin membuat DEMO serta ingin menyerahkan memorandum kepada DYMM Yang DiPertuan Agong. Hebat sangat ke Hoslan ni?

Cuba kita lihat biodata beliau :-

Bekas Imam Rawatib Masjid Ar-Rahimah, Kg. Pandan, Cheras, Kuala
Kad Pengenalan : 660103-08-6171. 
Lahir : Perak 
Alamat Lama : No. 28 Jalan Jujur 3/2 Taman Bakti, Ampang, Selangor. 
Pendidikan : Sijil Pelajaran Malaysia (SPM). 
Isteri : Pn Noorliza Binti Mat Isa (berkahwin pada 6 Ogos 1995) 
Anak : 7 orang iaitu 2 perempuan dan 5 lelaki.
Status Pekerjaan Terkini : Juruteknik Air Sungai di Alam Sekitar Malaysia Sdn. Bhd. No. 19 Jalan Astaka U8/84, Bukit Jelutung Ind. Park, Shah Alam, Selangor. 


Kronologi sebelum insiden membaling selipar.


Beliau mula dilantik sebagai Pembantu Bilal di Masjid Ar-Rahimah pada tahun 2004. Setelah itu beliau telah diberikan kebenaran oleh Pengerusi Masjid ketika itu untuk tinggal di rumah yang telah diwakafkan oleh pihak MARA kepada Masjid Ar-Rahimah yang dikenali sebagai rumah contoh REDA dengan dikenakan sewa bulanan. Pada tahun 2007, beliau telah memohon jawatan sebagai Imam Rawatib di Masjid Ar-Rahimah. Permohonan tersebut telah diterima oleh Ahli Jawatankuasa Masjid dan beliau telah diberi pentauliahan oleh Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (JAWI) pada bulan Mac 2007.

Pada bulan Mac 2008, pihak DBKL telah mengeluarkan notis untuk merobohkan rumah yang didiami oleh beliau bagi menjalankan projek pembinaan jalan. Pihak pengurusan masjid akur dengan perintah tersebut kerana setelah disemak dengan Bahagian Pembangunan Dan Pelaburan MAIWP mendapati tiada dokumen yang dapat membuktikan tanah dan rumah tersebut adalah milik Masjid Ar-Rahimah.

Setelah rumah tersebut dirobohkan, Hj. Hoslan bin Hussin telah ditawarkan rumah Projek Perumahan Rakyat (PPR) oleh DBKL. Walau bagaimanapun beliau enggan berpindah ke PPR dan telah diberikan kebenaran sementara menduduki sebuah kuaters masjid yang kosong.
Bagaimana dia mula buat perangai?


Ia bermula apabila seorang Imam Rawatib Masjid berkenaan bernama Hj. Hoslan bin Hussin telah ditamatkan perkhidmatan atas beberapa masalah disiplin dan tingkah laku pada 1 Nov. 2008. (Imam Rawatib ialah Imam gantian atau Imam tidak tetap yang dilantik oleh pihak pengurusan masjid dengan tauliah oleh Jabatan Agama Islam. Pentauliahan oleh Jabatan Agama Islam adalah perlu bagi melayakkan Imam Rawatib mendapat elaun tugas). Sehubungan itu, beliau telah diarahkan supaya mengosongkan kediaman beliau beralamat No. 4331-3 Rumah Wakaf Masjid Ar-Rahimah, Kg. Pandan bagi tujuan didiami oleh penggantinya. Arahan tersebut merupakan prosedur biasa apabila seseorang itu bukan lagi kakitangan masjid.

Semenjak pemecatan tersebut sehingga kini, Hj. Hoslan bin Hussin telah melakukan pelbagai usaha secara berterusan termasuk mendapatkan sokongan dari arwah Dr Lo` Lo` binti Ghazali - Ahli Parlimen Titiwangsa (MP PAS) agar jawatannya sebagai Imam Rawatib dikembalikan kepadanya dan dapat terus mendiami kediaman tersebut. Sehubungan itu, MP Titiwangsa telah menghantar satu surat kepada Pengarah JAWI bagi menyatakan sokongan kepada Hj. Hoslan bin Hussin dan meminta beliau dikekalkan sebagai Imam Rawatib. Beliau juga bertindak untuk terus tinggal di rumah wakaf tersebut walaupun pelbagai usaha telah dibuat oleh pihak pengurusan masjid termasuk memotong bekalan eletrik dan air ke kediaman tersebut.



Jadi betul ke Hoslan ni TERAINAYA.. Ikuti sambungan pendedahan  KLIK SINI

BUKTI PEMBOHONGAN HOSLAN HUSSAIN!!!



Ini ialah surat dari Hoslan Hussain kepada pihak JAWI dan kepada pihak Masjid Ar-Rahimah untuk memohon agar dapat mendiami kuarters milik masjid. Adalah begitu pelik sekali, bagaimana Hoslan yang pada waktu itu hanyalah seorang Bilal boleh mendapatkan "Kepala Surat" milik Masjid Ar-Rahimah sedangkan setiap surat yang menggunakan "Kepala Surat" atau dipanggil "Letter Head" hanya boleh digunakan oleh Setiausaha Masjid untuk tujuan menghantar surat.


Lebih pelik lagi, Hoslan menghantar surat kepada Masjid Ar-Rahimah untuk permohonannya rumah dengan menggunakan "Kepala Surat" sedangkan jika kita menghantar sebarang surat kepada mana-mana agensi pun, adakah kita menggunakan "Kepala Surat" agensi tersebut? 


Apabila disoal siasat, akhirnya Hoslan mengaku dengan memotong "Kepala Surat" Masjid Ar-Rahimah yang sudahpun bertulis dan menampalkannya kepada surat yang hendak dihantar, kemudian beliau membuat photocopy untuk surat tersebut.Ini adalah satu penipuan yang jelas malanggar peraturan mana-mana sekalipun agensi baik kerajaan ataupun swasta.




Ini adalah surat jawapan dari pihak JAWI kepada Hoslan di mana permohonannya di dalam perhatian dan bukan diluluskan.Namun Hoslan terus menceroboh sebuah rumah masjid yang kosong dengan menjadikan rumah tersebut sebagai kediamannya. 


Namun begitu, memandangkan beliau mempunyai anak yang ramai, maka pihak masjid tidaklah menghalaunya tetapi memberi nasihat kepadanya agar tidak melakukan perkara seperti itu di masa akan datang.




Ini adalah sebahagian daripada penyata kira-kira di mana pengurusan masjid ditadbir oleh AJK sebelum tahun 2005-2006. 


Sewaktu itu jumlah yang tertera dalam penyata tersebut hanyalah sekitar dua ribu ringgit lebih sahaja.


Apabila pengurusan baru yang dikatakan oleh Hoslan pada tahun 2006 berlaku banyaknya penyelewengan, namun kewangan masjid telah bertambah dari masa ke semasa.


Jika dilihat pada gambar di bawah, penyata yang dinyatakan berjumlah RM56,136.14. sedangkan Hoslan mengaitkan pada tahun 2006, berlakunya penyelewengan wang masjid oleh AJK yang dilantik. 


Kami melihat laporan dari portal Malaysiakini, dikatakan berlakunya penyelewengan wang masjid pada tahun 2006 tetapi bagaimana pula dengan penyata yang dibentangkan ini menunjukkan pertambahan wang masjid dari mula diambil-alih yang hanya terdapat tak sampai pun lima ribu ringgit boleh melonjak sehingga pulohan ribu ringgit??? 


Maka dengan itu kami meminta agar pihak portal Malaysiakini dapat mengeluarkan dokumen yang menyatakan adanya penyelewengan wang Masjid Ar-Rahimah.




Hoslan dipecat di atas perangi buruknya sendiri dan pemecatan dilakukan oleh pihak JAWI dan tidak ada unsur-unsur keterlibatan orang-orang politik seperti yang dijaja-jaja olehnya. Maka dengan itu sekali lagi, kami mahu agar masyarakat membuka mata hati mereka dengan segala jawapan yang kami nyatakan di sini dan bukan hanya mendengar dari satu pihak sahaja yang dilihat seolah-olah seorang yang warak dengan penampilannya sedangkan perbuatan buruknya tidak anda semua kenali. Kami yang melihat segala-galanya dan bukan sekadar mendengar, maka kamilah yang lebih mengenali baik buruknya tingkah laku manusia bernama Hoslan Hussain.


Pendedahan Hoslan Hussin oleh Masjid Ar-Rahimah Kg. Pandan  KLIK SINI

Friday, 23 March 2012

Bantahan terhadap Anwar Ibrahim di seluruh negara

Desakan demi desakan serta kebencian rakyat di atas kenyataan Anwar Ibrahim kepada Wall Street Journal semakin meluap-meluap KLIK SINI

Anwar dilihat semakin terdesak mencari isu dengan mengadakan ceramah di merata tempat untuk mengahasut rakyat. Kehadiran Anwar dilihat untuk memecah-belahkan penduduk dengan menghasut serta menabur janji-janji manis.

Petang tadi selepas solat Jumaat beberapa DEMO secara aman dilakukan di dua buah negeri bagi membantah kehadiran Anwar Ibrahim ditempat mereka. 

DEMO di Kg. Jawa, Chaah.
Selepas Solat Jumaat tengahhari tadi Pemuda-pemuda UMNO cawangan Chaah bersama dengan penduduk setempat telah membuat Demo bantahan secara aman di Jalan Nerawan, Kg. Jawa, Chaah.

Rata-rata yang hadir membawa kain rentang, sepanduk dan pelekat yang bertulis "ANWAR SELAMAT DATANG YAHUDI" "JAUHKAN DIRI DARI ANWAR" "ANWAR PENGKHIANAT NEGARA" dan lain-lain lagi.

Bantahan mereka mendapat perhatian oleh penduduk dalam dan luar kawasan di situ yang disokong oleh penduduk setempat dan menarik perhatian kira-kira 200 orang Jemaah yang baru lepas menunaikan solat Jumaat.

DEMO di Dungun, Terengganu.

Seramai 150 ahli PEKIDA kawasan Dungun, telah mengadakan DEMO bantahan pada pukul 3 petang tadi. DEMO yang dilakukan secara aman tersebut dilakukan bagi mendesak kenyataan Anwar Ibrahim pada WSJ.

Demo kira-kira 45 minit itu akhirnya berarak beramai-ramai dari tapak pasar malam lama Paka menuju ke Balai Polis Paka untuk membuat laporan polis.


Anwar Super 007 james Bondtot


ANWAR nampaknya telah mula merasakan kesan dari pelbagai program turun padang bertemu dengan rakyat yang dijalankan Datuk Seri Najib Tun Razak dan Timbalannya Tan Sri Mahyudin Yassin.

Maka itu Anwar tidak mahu ketinggalan juga dengan menerbitkan video propaganda bagi menggambarkan yang dia juga seorang pemimpin berjiwa rakyat seperti mana Datuk Seri Najib.

Konsep yang dipilih untuk penerbitan video tersebut juga sama dengan program turun padang yang dijalankan Datuk Seri Najib.

Semua ini nampak usaha Anwar untuk menyaingi apa yang dibuat Datuk Seri Najib.

Tapi nak tanyalah, apa dah takde idea lain ke, melainkan tiru apa yang dilakukan pemimpin tersohor Barisan Nasional (BN) dan UMNO tersebut? Cubalah cari idea sendiri gamaknya. Naik beca ke, naik basikal ke, tak pun naik kuda.

Jangan naik atas punggung orang lain sudahlah.

Semua ini timbul, dikala macai Anwar dibawah sedang sibuk memperkatakan soal BN meniru banyak benda yang dicadangkan mereka dalam Buku Jingga. Sehingga ada idea supaya Buku Jingga itu dipatenkan, untuk mengelak dari terus ditiru BN.

Idea bodoh siapalah itu ya, lupa pulak tapi tak salah asal dari orang PAS jugaklah.

Ya, yang penting isunya itu sementara macai dibawah galak menuduh kita meniru mereka, Anwar sendiri meniru bulat-bulat apa yang diperbuat Datuk Seri Najib. Why?

Itu menunjukkan bahawa apa yang dibuat Datuk Seri Najib itu ada kesan mendalam kepada rakyat dan ia diakui Anwar serta para penasihat dan perunding imej yahudinya iaitu masing-masing National Democratic Institute (NDI) dan Konrad Adenaeur Foundation (KAF) yang penulis percaya menjadi tulang belakang penerbitan video tersebut.

Kalau tiada kesan, kenapa Anwar perlu tiru ye tak?

Itulah dia Anwar pun dari dulu sampai sekarang pun, mana pernahnya yang datang dari diri sendiri. Kalau tak penasihat dan perunding Yahudi maklumkan kepada dia, dia akan tiru apa yang baik dibuat pemimpin BN dengan sedikit pengubahsuaian di sana sini.

GMPN bantah sokongan Anwar Ibrahim terhadap Israel



Gerakan Memartabatkan Pejuang Negara ataupun lebih dikenali sebagai GMPN telah membuat demo secara aman di Lukut, Port Dickson semalam bagi membantah kunjungan Anwar Ibrahim dan sokongan
 Anwar Ibrahim terhadap Israel.

Laporan Polis dibuat oleh GMPN mebantah sokongan Anwar Ibrahim terhadap Yahudi

Barisan Gerakan Martabatkan Pejuang Negara.


Pakatan Rakyat di Negeri Sembilan kecut perut PM nak datang ke Port Dickson

Ketua Pembangkang N9 Anthony Loke nampaknya kian terdesak untuk meraih undi dikalangan penduduk di Negeri Sembilan terutama di kawasan lukut, Parlimen Teluk Kemang. 

Pihak pembangkang terpaksa membawa Anwar Ibrahim 2 hari awal sebelum PM turun pada 24 Mac untuk menghasut penduduk setempat untuk tidak memberi sokongan kepada kerajaan.


Dengan tajuk "Ceramah Khas Pendedahan Dato' Seri Anwar Ibrahim"  untuk mencapai cita-citanya sebagai Perdana Menteri, Anwar Ibrahim dilihat menabur janji-janji kosong seperti yang mereka  janjikan pada PRU12 yang lepas. 

Dengan kehadiran yang tidak membanggakan klik sini, Anwar dapat melihat rakyat khususnya di
Negeri Sembilan telah menolak Pakatan Rakyat.

10 ribu orang hadir di Ceramah Khas Pendedahan Dato' Seri Anwar Ibrahim Di Lukut

Semalam hampir 10 ribu orang hadir nak menyambut Anwar Ibrahim di Tokong Kuan Tee, Lukut NS. Hebat.. Hebat.. Tapi betul ke 10 ribu orang yang hadir? Anda nilaikan sendiri gambar-gambar dibawah.

Terpaksa letak gerai jualan dan makanan untuk menarik orang datang. Dah macam pasar malam pulak.

Kehadiran hanya +/- 1,200 orang, tidak seperti yang digembar gemburkan mereka.

Wednesday, 14 March 2012

Gelagat muslimah PAS

Guan Eng Getting Anxious



Lim Guan Eng is slowly fading when he admitted yesterday that he is worried that Pakatan Rakyat might lose its power at Penang. His statement in a Chinese newspaper, Nanyang Siang Pau yesterday clear showed his low confidence in facing the next General Election (GE).

His worries were contributed by the work of BN in working to gain rakyat's support at the state, which showed multiple visits made by BN leaders around hot zones at the state. He is also worried regarding violent acts that are happening due to certain issues.

He added that it may be hard for PR to overcome BN when it comes to machinery, money and media, also known as the 3M where BN has the advantage as the central government. The new target, he said, is to win 100 from 222 seats that is seen as enough for PR as it would definitely create chaos in UMNO. When BN lost 2/3 of majority, Dato’ Seri Najib will certainly be challenged and his rival would help to beat BN.

That was the statement that came from Guan Eng himself. What is certain is that his anxiety is not just limited to a few things that he had mentioned above. But, the most critical factor would be he himself.

Before gaining power in Penang, Lim Guan Eng or DAP in general has always been connected to being racist chauvinist. The fact that DAP triggered May 13 can never be erased from history no matter how hard they try to change it.

When Guan Eng became Penang's Chief Minister, rakyat was warned with DAP's characteristics of such. It was proven that his fears are now turning to reality. Lim Guan Eng without guilt broke his promise with the Indians by seizing their lands and destroying shops and kampungs owned by Malays.

Political watchdogs and almost everyone could have seen clearly on how Lim Guan Eng chased away other races systematically by enforcing power and laws on them. Lands were seized to develop homes and high cost commercial areas to ensure that the Malays and Indians would be far behind when it comes to economy compared to the Chinese that later they might have to evade Penang.

Besides that, Guan Eng's dictatorship was so clear that it angered every single race, including Chinese themselves. Few of them include Lim Boo Chang, a former member of MPPP decided to quit from the party with the excuse that Lim Guan Eng practices dictatorship and autocratic and that he often threat and pushes in giving the SPICE project. That clearly portrayed that Guan Eng is not transparent and corrupted in providing state government projects.

Guan Eng also could not hide his hatred towards the Malays and this has always provide tension between him and Malay government officers. To make damage control, he had to lie just about everything.
Unfortunately, Malays are not as stupid as Guan Eng thought. One by one, his lies were exposed that he is now known as the Lying Chief Minister.

The behaviors of DAP's highest leader also could not help Guan Eng in raising rakyat's support. Too busy fighting for openness, claiming freedom of speech and freedom of the press, little do they know that DAP leader himself does not practice openness. DAP is famous with the culture of pressuring anyone who criticize their leadership. Not just that, they also boycott medias that criticize them. Just imagine how can Guan Eng raise rakyat's support when he himself is unworthy of his words.

And this does not even include the culture of cronyism and nepotism in DAP where only those who are related to the leaders will be given positions, This behavior of not trusting people has made DAP as the cold party and the party that does not really care for rakyat.

All these are the factors that had caused Guan Eng to los faith in winning the next GE. Maybe he would not admit too all of that but we are convinced that deep in him, he knows his limit in administrating a state. A proud man would often make mistake as he would not accept criticism and advice.

However this goes, whether Penang fall or not, it does not mean that PR is safe. the 100 seats targeted by PR could be said as an ambition that is simply too high as Selangor is currently filled with garbage and potholes due to the corruption of the state government. Even Kedah and Kelantan seemed to be on the edge.

Due to that, Guan Eng's anxiety is correct with the political environment nowadays. Rakyat is no longer mad with BN like how it was in 2008. Rakyat are now raged with PR, as it is not even a full term, multiple scandals had occurred.

Tuesday, 13 March 2012

SAIFUDDIN RAMPAS KUASA DARI AZMIN DI KUANTAN


Jika para penganalisis politik menganggap PAS Kedah sedang menghadapi krisis kepimpinan yang runcing, Parti Keadilan Rakyat pimpinan Anwar Ibrahim bertambah lagi kepincangan dalamannya.

Kejadian khalwat yang didakwa membabitkan Ketua Penerangan Negeri Selangor, Dr Badrolamin Bahron dengan isteri orang di Kuantan, 25 Februari lalu, bukan sahaja telah melenyapkan peluang orang kuat Anwar itu untuk menjadi calon pada pilihan raya umum akan datang, tetapi juga secara tidak langsung telah membongkar satu skandal politik yang bakal menggugat masa depan parti reformasi jalanan itu. 

Ketika Dr Badrolamin yang dipanggil 'ustaz' di kalangan penyokong PKR, di tahan dalam serbuan oleh pegawai Jabatan Agama Islam Pahang di sebuah hotel di Kuantan, beliau dikatakan berada di ibunegeri Pahang itu kerana menghadiri satu perjumpaan dan taklimat parti.

Maklumat yang tidak diketahui oleh kebanyakan pimpinan PKR peringkat samada di peringkat negeri mahupun di peringkat cabang ialah perjumpaan itu bersifat rahsia dan mereka yang hadir adalah atas jemputan khas sahaja.

Sumber dalaman PKR memberitahu taklimat tersebut dianjurkan di bawah pengawasan Setiausaha Agung PKR, Saifuddin Nasution Ismail.

Amat mengejutkan perjumpaan yang turut dihadiri oleh Anwar dan Presiden PKR, Wan Azizah Wan Ismail serta Naib Presiden, Nurul Izzah Anwar TIDAK disertai oleh Timbalan Presiden, Azmin Ali.

Sumber PKR memberitahu, Saifuddin sengaja mengadakan taklimat khas itu tanpa pengetahuan Azmin dan mengambil peluang keemasan ketika bekas Setiausaha Sulit kepada Anwar itu berada di luar negara.

Lebih mengejutkan mereka yang hadir pada perjumpaan iu adalah individu-individu yang berpotensi besar dipilih sebagai calon pada PRU ke-13 nanti. 

Satu kesimpulan boleh dibuat daripada perjumpaan tersebut.

iaitu pengaruh Azmin di dalam PKR semakin berkurangan dan nampaknya beliau kian disisih.

Ini jelas terbukti apabila Anwar dan Wan Azizah merestui taklimat yang dipanggil oleh Saifuddin khas melalui SMS sahaja tanpa sebarang jemputan rasmi secara bertulis.

Dikalangan ahli PKR, menjadi satu rahsia terbuka bahawa Saifuddin dan Azmin tidak sebulu dan Setiausaha Agung itu dilihat sebagai pencabar berpotensi mengugat jawatan Timbalan Presiden yang dipegang Azmi kini pada pemilihan parti tahun depan.

Azmin kini dikatakan sedang 'mengamuk' kerana majoriti mereka yang dijemput Saifuddin ke perjumpaan rahsia itu bukan kroni atau pilihan Azmin sebagai calon yang akan bertanding samada kerusi Parlimen atau DUN.

Azmin dikatakan akan menyuarakan ketidakpuasan hatinya pada mesyuarat Biro Politik parti dalam masa terdekat.

Kehadiran Wan Azizah juga seolah-olah dilihat mengabsahkan teori bahawa beliau sebenarnya tidak sukakan Azmin sejak era Anwar menjadi Timbalan Perdana Menteri lagi.

Apatah lagi pada pemilihan parti 2010, anaknya Nurul Izzah pada satu ketika menimbang untuk turut serta dalam pertandingan merebut jawatan Timbalan Presiden PKR.

Kini apa yang berlaku di Kuantan dua minggu lalu mengesahkan kumpulan Wan Azizah telah melakukan rampasan kuasa terhadap Azmin.

Kumpulan Wan Azizah dikatakan terdiri daripada Nurul Izzah, Saifuddin,  Khalid Ibrahim, Tian Chua, Shamsul Iskandar Mohd Akin serta Mustafa Kamil Ayub.

Mereka ini secara terang-terangan menunjukkan rasa tidak puas hati dan setuju dengan tindakan dan dakwaan penyelewengan berleluasa yang didalangi oleh pihak yang didokong Azmin pada pemilihan parti lalu. 

Azmin pula di sokong oleh Ketua Wanita PKR, Zuraida Kamaruddin, ADUN Batu Caves dan ADUN Seri Muda, Shuhaimi Mat Shafiei.

Dalam pertelingkahan dua puak dalam PKR ini, Anwar memainkan peranan pecah dan perintah.

Tindakan beliau merestui taklimat rahsia itu seolah-olah mahu mengekang kuasa dan pengaruh Azmin di dalam parti dan memastikan Nurul Izzah satu hari nanti akan mewarisi PKR dari ibunya.

Yang menarik dalam masa terdekat apakah bentuk tindakan politik yang bakal diambil oleh Azmin bagi menyerang balas gerakan Saifuddin bagi mengekalkan kuasa dan pengaruh sebelum beliau kehilangan kedua-duanya.

NFC: Undang-Undang Mengatasi Kepentingan Politik


Pendakwaan rasmi telahpun dilakukan ke atas Pengerusi Eksekutif National Feedlot Corporation Sdn. Bhd. (NFCorp), Datuk Seri Dr. Mohamad Salleh Ismail.

Walaupun beliau adalah suami kepada Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil, Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga & Masyarakat, namun status tersebut tidak mampu menghalang proses undang-undang & keadilan dari dilaksanakan.

Soal beliau bersalah ataupun tidak, itu urusan mahkamah yang akan tentukan.
Jika diambil kira dalam konteks penguasaan kerajaan, sepatutnya kes mahkamah yang melibatkan pemimpin BN atau ahli keluarga mereka disenyapkan saja demi nama baik parti & kerajaan.

Tapi perkara sedemikian tidak berlaku kerana bagi kerajaan BN, urusan kehakiman & soal keadilan adalah prioriti yang berada jauh di atas kepentingan politik.

Sejarah membuktikan ramai pemimpin kerajaan & parti yang memerintah jika wujud keraguan dalam sesuatu isu, mereka tidak terlepas dari pendakwaan di mahkamah.

Rekod menunjukkan, belum pernah mana-mana pemimpin kerajaan yang memprotes proses kehakiman ataupun mengadakan rapat umum untuk memberi tekanan terhadap proses keadilan.

Isu NFC sekali lagi menjadi bukti nyata bahawa sejak dulu hingga sekarang kerajaan tidak pernah memilih bulu mahupun mencampuri urusan kehakiman apatah lagi menyalahgunakan kuasa untuk menekan proses undang-undang.

Berbeza dengan kebanyakan pemimpin pembangkang, kerap kali bila di dakwa di mahkamah atas pelbagai kes, mereka akan menggunakan kekuatan politik untuk menekan & mempengaruhi proses pendakwaan & hakim.
Anwar Ibrahim misalnya, apabila menghadapi pendakwaan mahkamah, sudah menjadi kebiasaan baginya mengadakan rapat umum & ceramah politik dengan tujuan memberi tekanan terhadap proses keadilan.

Di masa yang sama Anwar menggunakan teori konspirasi dan meracuni fikiran rakyat supaya meragui proses kehakiman & keadilan.

Akibat dari tindakan Anwar yang tidak bertanggungjawab tersebut, menyebabkan segelintir masyarakat menjadi ragu dengan proses kehakiman, pelbagai khabar angin kemudian tersebar dan demonstrasi jalanan berlaku di mana-mana.

Bayangkan jikalau Anwar & PR menguasai negara, tentu sekali tidak sukar menggambarkan pasti berlakunya manipulasi undang-undang demi kepentingan politik mereka.

Jauh berbeza dengan BN yang menjunjung tinggi proses keadilan & keluhuran undang-undang, tiada pilih kasih dan tidak memilih bulu dalam memastikan keadilan berada di tempatnya.


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...