j8KAizCB_w2ir1BbdieCEiakUFo MERAH MATO: Hadiah Khas Menanti Pandelela

Mari jadi rakan dan follow blog saya

Saturday 11 August 2012

Hadiah Khas Menanti Pandelela


Hadiah khas bakal menanti buat srikandi olimpik negara,  Pandelela Rinong. Atlet kelahiran Sarawak itu bakal menerima hadiah khas sekembalinya ke tahahair.

Ketua Menteri Sarawak memberitahu kejayaan Pandelela akan menjadi daya inspirasi kepada yang lain. Dibawah skim insentif Kementerian Belia dan Sukan, Pandelela akan menerima ganjaran sebanyak RM150,000 dan akan menerima pencen bulanan RM 2,000 sebulan..

Tahniah diucapkan buat Pandelela yang menjadi wanita pertama Malaysia memperolehi pingat bagi acara terjun di olimpik yang berprestij di dunia.

1 comment:

  1. Tahniah. Dia juga diarak 20km dengan diiringi polis bermotosikal untok menerima pingat kebesaran diAstana selain menerima hampir 1/2 juta ringgit hadiah daripada Kerajaan perseketuan dan persatuan Dayak.Pelajar Sekolah Sukan Bukit Jalil, dibawah kelolaan BSSK, Kementerian Pelajaran. Bila pelajar Sekolah Seni Malaysia yang juga dibawah kelolaan BSSK memenangi emas juara dunia, langsung tidak ada pengiktirapan yang setimpal. Mungkin KP perlu menilai semula hala tuju Sekolah Seni Malaysia yang baru sahaja diujudkan kira kira 6 th yang lepas.

    ReplyDelete

Get our toolbar!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...