j8KAizCB_w2ir1BbdieCEiakUFo MERAH MATO: PANAS!!! WAJIB TONTON PENGAKUAN ABBY TERLIBAT UNTUK MENUMBANGKAN KERAJAAN

Mari jadi rakan dan follow blog saya

Friday, 10 August 2012

PANAS!!! WAJIB TONTON PENGAKUAN ABBY TERLIBAT UNTUK MENUMBANGKAN KERAJAAN



KAMI memerhatikan akhir-akhir ini semakin banyak kata-kata 'kurang manis' keluar di bibir pelakon yang sudah pencen, Abby Abadi.

Terbaru kata Abby, hanya dengan 'menumbangkan' kerajaan sekarang, artis-artis bertudung mendapat lebih banyak rezeki.

Kelakar pun ada, hendak tergelak pun ada. Nampak sangat cetek pengetahuan dan ilmu bekas pelakon Gerak Khas ini rupanya. Datuk Yusof Haslam pun mungkin malu dengan kenyataan bekas anak buahnya ini, kami agak.

Bagi kami, eloklah Abby tanya kepada Wardina Saffiyyah, Sheila Rusly dan Ramlah Ram. Tanya mereka bagaimana cara untuk kekal laris. Malu nak tanya senior, tanyalah adik-adik bertudung seperti Diana Emir, Heliza Helmi dan Ana Raffali macam mana cara hendak berbaik-baik dengan orang.

Ini perlu supaya diri disukai. Bila orang suka kita, bermanis mulut kala bicara, banyaklah rezeki yang datang, dengan izin Allah.

Abby kurang diberi peluang bekerja bukan selepas dia memilih imej bertudung, kami ada buktinya.
Sebenarnya sudah sekian lama dia tidak mendapat banyak tawaran pekerjaan. Beberapa tahun sebelum bertudung lagi sebenarnya, tidak banyak penerbit yang 'berani' bekerjasama dengan Abby.

Buktinya, banyak luahan perasaan Abby itu telah ditulis dalam akhbar. Ketika itu, Abby mengadu, mengeluh dan kesal kerana dia tidak dapat banyak 'job'. Malah Abby turut mempertikaikan dan menyoal, kenapa Memey Suhaiza yang kini menjadi isteri kepada bekas suaminya, Norman Hakim lebih menjadi pilihan penerbit.

Kata Abby, Memey yang pernah ditangkap khalwat pun orang bagi banyak tawaran, kenapa ibu tunggal sepertinya dipandang sepi? Agaknya, Abby sendiri lupa, hal itu pernah ditulis dalam akhbar dan diberitahu kepada rakan wartawan.

Abby, anda patut melihat ke dalam diri sendiri, cari kelemahan dan carilah jalan penyelesaian. Mungkin sikap kita sendiri, membuatkan orang tak suka bekerja dengan kita, bukan kerana bertudung atau tidak.
Elakkan sikap selalu mencari salah orang atau suka bergaduh. Selalulah amalkan cara berfikir jauh terlebih dahulu sebelum bercakap, pasti kita disukai oleh pihak lain.

Kepada Abby, kalau tengok YouTube tu, selalu-selalu juga lihat kenyataan dan nasihat orang lain, pihak yang tidak menyebelahi mana-mana parti politik. Ini supaya Abby tidak jauh tersasar dan boleh realistik.
Antaranya, kami memetik kata-kata Ustaz Khazim Elias yang bagus untuk dijadikan pengajaran.

"Tak kira siapa, baru dua hari pakai tudung sudah jadi ustazah. Adakah semudah dan semurah itu agama kita?

"Kalau betul kita berhijrah, kalau betul bertaubat pergilah berguru. Pergilah belajar dan tambah ilmu dengan guru muktabar. Barulah nampak perjuangan yang betul-betul kerana agama."

Abby.. Abby.. Apa nak jadi dengan mak jan sorang ni...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...