j8KAizCB_w2ir1BbdieCEiakUFo MERAH MATO: KANTOI!!!BUDAK BONGGOK UPAHAN ANWAR BANGANG YA AMAT

Mari jadi rakan dan follow blog saya

Wednesday, 31 October 2012

KANTOI!!!BUDAK BONGGOK UPAHAN ANWAR BANGANG YA AMAT


Bangang betul budak ni!!! Macammana lah budak ni boleh pogang jawatan Pengarah Strategik PKR.. Jual jubo kek Anwar agaknya..

Kalau setakat pogang jawatan bosar, tapi dalam ceramah tak boleh tarik crowd lobih dari 500 orang.. pegi jalan lah... Ogah jo lobih budak ni...

Sodap tokak dio jo bercakap yang kerajaan NS menyerahkan tanah milik kerajaan kepada orang lain atau syarikat swasta... Budak ni nak kono saman macam kes Sharizat tu agak ehh....

Meh kito nengok penjelasan dari YAB Dato' Seri Utama Haji Mohamad Haji Hasan mengenai tuduhan yang tak berasas dari Rafizi Ramli :-

Tanah hutan simpan di negeri ini masih lagi milik Kerajaan Negeri dan tidak pernah diserahkan hak milik kepada individu mahupun syarikat lain.

Menteri Besar, Datuk Seri Mohamad Hasan berkata, dakwaan sesetengah pihak yang menuduh Kerajaan Negeri memberi hak milik tanah hutan kepada orang lain adalah tidak berasas.
Menurutnya, sejak pentadbirannya,  semua tanah hutan simpan yang dikeluarkan adalah di bawah seliaan Yayasan Negeri Sembilan dan tidak pernah diberikan kepada mana-mana pihak luar.
“Kalau ada pun, kita hanya pajakkan tanah tersebut untuk melaksanakan tanaman kelapa sawit, jika mereka (syarikat luar) tidak mahu, tanah itu kita akan dapat kembali.
“Kita tidak rugi apa pun, malah tiada risiko dengan rancangan tersebut kerana Kerajaan Negeri tidak memindahkan hak milik, hanya pajakan sahaja mengikut peraturan yang ditetapkan,”
Mohamad berkata, Kerajaan Negeri telah menggantikan lebih 2,400 hektar tanah untuk dijadikan hutan simpan.
Menurutnya, setiap tahun Kerajaan Negeri mempunyai kuota untuk mengeluarkan hasil kayu dan sehingga kini baru 3,200 hektar sahaja yang digunakan daripada 4,800 hektar.
“Tidak timbul soal tanah hutan diteroka secara haram kerana setiap aktiviti yang dilakukan adalah mengikut undang-undang,”
p.s: apa citer kes rafizi kono terminated/pocat oleh petronas sbb buat claim palsu.. nyap jer... kawtim ker? abg2 SPRM poielah siasat.. itu dah kes pocah amanah dah tu...



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...