j8KAizCB_w2ir1BbdieCEiakUFo MERAH MATO: PENGUNJUNG CERAMAH PAKATAN RAKYAT DIROMPAK! MANA PETUGAS KESELAMATAN

Mari jadi rakan dan follow blog saya

Thursday, 18 October 2012

PENGUNJUNG CERAMAH PAKATAN RAKYAT DIROMPAK! MANA PETUGAS KESELAMATAN



Kesian sey tengok pakcik-makcik, abang2 & adik2 yang hadir dalam setiap ceramah yang dianjurkan oleh pakatan rakyat.. Ditipu bulat-bulat oleh mereka yang dahagakan kuasa memerintah di Putrajaya..


Dalam setiap ceramah yang dianjurkan, hadirin diminta untuk menyumbangkan sumbangan ikhlas kononnya untuk membantu gerak kerja bagi setiap cabang dan ranting menjelang Pru13..  Tapi pernah ker kita tanya dimana perginya kesemua duit itu.. Betul ker digunakan ke jalan yang sepatutnya.. atau terus masuk ke kocek/kantung poket sendiri??? Den nak tanya, pernah kah mereka ini ‘declare’jumlah kutipan kepada ahli?

Dilaung-laungkan nak tolong rakyat tapi apahal sampai sanggup merompak duit rakyat!!! Itu belum lagi mentadbir kerajaan Malaysia… Kalau dh tadbir, lagi teruk rasanya.. silap haribulan boleh jadi muflis Malaysia agaknya..

Bayangkan.. setiap ceramah paling kurang dijemput minimum 3 prang penceramah.. dari sumber yang diperolehi.. kalau level artis paling kurang 1 ceramah mereka dibayar 2 ribu seorang.. kalau 3 dah 6 ribu.. dalam sebulan tak mustahil ada 20 ceramah di dalam semenanjung.. 6 ribu x 20 = RM 120,000.00.. Uiskhhhh… bosar juga angko eh… dasyat sungguh.. cuba korang piker berapa agaknya collection diorang sebulan..

Pernah ker kita tanya dan fikir dari mana datangnya duit Anwar beli ‘Bas Mewah’ yang dibawa kehulu ke hilir.. Darimana datangnya duit Azmin Ali sehingga boleh berbelanja mewah membeli rumah besar, kereta mewah dsgnya.. Kalau ikutkan elaun & gaji seorang ahli parlimen.. mereka tak mampu berbelanja sebegitu..


Lagi satu eden ni heran betul dengan orang2 yang totok betul dengan pembangkang ni.. kalau apa yang diperkatakan oleh penceramah.. dipercayanya bulat2.. tak pernah nak buat semakan.. betul ke tak ker… baik penceramah dari pas, dap dan pkr.. mereka ni hebat melancarkan fitnah dengan harapan dapat meraih undi setempat.. sbg contoh.. pasal kes scorpene dan mahkamah Perancis.. sekarang ni siapa yang tebal muka? Siapa yang malu? Allah tu maha adil.. Setiap pembohongan akhirnya terbongkar jua.. sedap jer depa ni nak menabur fitnah.. depa lupa ker.. dosa memfitnah itu lebih besar dari membunuh orang…

Bukalah mata.. bukalah minda.. apa yang kita tidak kecapi sekarang.. Bersyukurlah kita dengan kepimpinan yang ada sekarang.. janganlah membuat kesilapan sepeti Pru 12 yang lepas.. Lihat sahaja di beberapa negeri yang pakatan dapat mentadbir.. Dimana segala janji mereka? Ingatkah kita bagaimana mereka sanggup menutup tadika2 kemas yang terdapat di negeri Selangor dan Penang.. Tak kesian ke kita dengan mak bapak pelajar tadika tersebut.. dah tentulah mereka tidak mampu untuk ke tadika swasta.. Lihat bagaimana mereka membunuh/menutup peniaga-peniaga melayu.. Lihat bagaimana mereka  sanggup hendak merobohkan sebuah surau yang mana tanah tersebut diwakafkan bagi membina hotel dan pasaraya..

Sekarang giat diperkatakan yang pakatan rakyat ni mendapat sumber/dana dari negara luar.. Baik sungguh diorang ni bagi depa ni duit.. Tak mustahil jika wujudnya perjanjian bagi menyalurkan dana tersebut.. Kesudahannya.. kalau mereka ni mentadbir.. habislah segala wang dan asset kerajaan mereka lelongkan bagi membalas budi yang telah dimakan.. Akhirnya rakyat yang sengsara akibat perbutan mereka ini..




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...