j8KAizCB_w2ir1BbdieCEiakUFo MERAH MATO: Premis Maksiat Di Serbu, Tukang Urut Ping Pong Pura-pura Pengsan Elak Di Cekup

Mari jadi rakan dan follow blog saya

Friday 1 June 2012

Premis Maksiat Di Serbu, Tukang Urut Ping Pong Pura-pura Pengsan Elak Di Cekup

Seramai 13 wanita warga asing yang menyalahgunakan pas lawatan sosial dan lima wanita tempatan beragama Islam ditahan dalam operasi di tiga pusat urut refleksologi dan sebuah pusat hiburan di sekitar Subang Jaya di sini malam tadi.

Operasi yang bermula pukul 10.30 malam itu dijalankan 41 anggota dan enam pegawai dari Bahagian Kongsi Gelap, Judi dan Maksiat (D7) Ibu Pejabat Polis Daerah Subang Jaya dan Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS).

Ketua Polis Daerah Subang Jaya, Asisten Komisioner Yahaya Ramli berkata, serbuan di jalankan serentak di empat lokasi iaitu Jalan USJ 9/5P, Jalan USJ 9/5Q, Jalan USJ 1/1A dan Jalan SS15/4 di Subang Jaya.

Katanya, lapan wanita warga China, dua warga Vietnam dan tiga warga Thailand ditahan selepas didapati bekerja secara haram di negara ini.

"Tujuh daripada wanita warga asing yang ditahan disyaki menjalankan aktiviti pelacuran apabila hasil pemeriksaan menemui 20 kotak kecil berisi kondom di sebuah pusat urut berkenaan. Malah ada di antara mereka berpura-pura pengsan bagi mengelak daripada ditahan

"Seorang lelaki dan empat wanita beragama Islam turut ditahan oleh pasukan JAIS yang menjalankan serbuan di sebuah pusat hiburan di Jalan USJ 9/5Q," katanya menerusi khidmat pesanan ringkas (SMS) di sini malam tadi.

Tambahnya, dalam serbuan itu turut ditahan seorang lelaki tempatan, seorang lelaki warga Bangladesh dan seorang wanita warga China dipercayai penjaga premis berkenaan.

"Kesemua ditahan kerana melakukan kesalahan mengambil pekerja warga asing tanpa permit manakala warga Bangladesh turut melakukan kesalahan menjalankan perkhidmatan pelacuran,"

No comments:

Post a Comment

Get our toolbar!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...